1. Kreativnost v timuVivjana Petretič, 2012 Opis: Brez ustvarjalnosti človek ne bi mogel preživeti. Pred par desetletji pa je prišlo v ospredje tudi
timsko raziskovalno delo. Timsko delo je na eni strani narekovala potreba po novih izdelkih
in znanju, po drugi strani pa to, da se človek kot skupinsko bitje najbolje počuti v skupini.
Namen diplomske naloge je bil spoznati značilnosti dobrega tima, ugotoviti, kakšen vpliv ima
timsko delo na ustvarjalnost, raziskati zakaj in kdaj je primerno oblikovati time in poiskati
oziroma spoznati načine za spodbujanje ustvarjalnosti. Zanimalo nas je tudi, zakaj je
primernejše oblikovati time, kot pa da bi vsak samostojno reševal določeno nalogo. Predvsem
pa smo želeli izvedeti kakšne so razlike v ustvarjalnosti članov tima v primerjavi s tistimi, ki
enako nalogo rešujejo samostojno. Na osnovi prebrane literature in ogledanih video
posnetkov predavanj smo v začetnih poglavjih diplomske naloge predstavili kreativnost, tim
in kreativnost v timu. Nato smo v empiričnem delu izvedli intervjuje s strokovnjaki na
področju gospodarstva (Sumida d.o.o, Blejska Dobrava), šolstva (Osnovna šola Koper) in
zdravstva (Bolnišnica Valdoltra). Po opravljenem transkriptu posnetih intervjujev smo vse
zapise uredili v smiselne enote in s pomočjo kodiranja prišli do sodb. Poleg intervjujev smo
anketirali še člane timov v podjetjih, šolstvu, zdravstvu, športu, turizmu, gledališču, v
glasbeni skupini ter v gasilski brigadi. Ugotovili smo, da je res primernejše delati v timu, in
sicer predvsem zaradi sinergijskih učinkov na vseh področjih, boljše motivacije, večje
prožnosti in hitrosti učenja ter zaradi veliko večje verjetnosti nastajanja ustvarjalnih dosežkov.
Spoznali smo, da mora ustvarjalen tim imeti dober skupinski cilj, plemenitost poslanstva,
radovedne in raznolike člane, med katerimi vlada medsebojno spoštovanje in sproščeno
vzdušje, kjer uporabljajo metode za spodbujanje ustvarjalnosti in kjer se člani kot zadovoljni
posamezniki prostovoljno povežejo med seboj in s skupnimi močmi pripomorejo k
spremembam na boljše. Najdeno v: osebi Ključne besede: ustvarjalnost, kreativnost, tim, timsko delo, skupinski cilji Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 1218; Prenosov: 55 Celotno besedilo (816,79 KB) |
2. Ocena učinkovitosti pedagoškega procesa v osnovni šoli, s poudarkom na analizi timskega delaBlanka Černe, 2012 Opis: Diplomska naloga obravnava področje timskega dela in profesionalnega razvoja učiteljev.
Poklic učitelja v osnovni šoli zahteva stalen proces učenja in profesionalno rast vsakega
posameznika. Ena od možnosti profesionalnega razvoja je timsko delo med učitelji.
Učitelji, ki sodelujejo v timu, se med seboj dopolnjujejo, saj imajo različna znanja in
sposobnosti, motivacijo za delo v timu in željo po osebni rasti.
V smeri teh dognanj se je leta 1996 spremenila šolska zakonodaja v slovenskih osnovnih
šolah, kar je privedlo do velikih sprememb v načinu poučevanja. Poudarja se elemente
timskega dela, načrtovanje, sodelovanje, poučevanje in v prvi triadi tudi opisno ocenjevanje.
V nalogi smo ugotavljali, kako pogosto učitelji izvajajo elemente timskega dela ter ali so pri
tem uspešni in učinkoviti. Posebej smo se osredotočili na prvi razred devetletne osnovne šole.
Zanimalo nas je, ali učitelji menijo, da timsko delo veča zaupanje med sodelavci in gradi
dobre medsebojne odnose ter kakšen je njihov splošen občutek ob spremembi zakona o
osnovni šoli.
Rezultati raziskav s kvalitativno in kvantitativno metodo so pokazali, da je timsko delo v
osnovni šoli prisotno in učinkovito na več področjih. Odraža se tako na sodelovanju, kot
poučevanju in načrtovanju. Timsko delo spodbuja zaupanje med sodelavci in ustvarja dobre
medsebojne odnose, ki včasih prerastejo v prijateljstvo, kar je za učitelje zelo pomembno.
Negativno mnenje imajo učitelji do opisnega ocenjevanja; velika večina jih meni, da je le-to
primerno samo za prvi in drugi razred devetletke. Najdeno v: osebi Ključne besede: timsko delo, timsko poučevanje, timsko sodelovanje, timsko načrtovanje, opisno ocenjevanje, medsebojni odnosi Objavljeno: 28.07.2021; Ogledov: 1180; Prenosov: 116 Celotno besedilo (1,32 MB) |
3. Organizacijska klima in zadovoljstvo zaposlenihKatja Godnič, 2013 Opis: Podjetje brez zaposlenih je mrtvo. Podjetje brez zadovoljnih zaposlenih ne funkcionira, kot bi
moralo. Iz navedenega dejstva izhaja naše področje raziskovanje te naloge. V delu smo
obravnavali dimenzije zadovoljstva zaposlenih in organizacijske klime, ter kako zaposleni
občutijo svoje zadovoljstvo in organizacijsko klimo v podjetju X.
Ker so nas zanimale razširitev znanja s področja organizacijske klime in zadovoljstva
zaposlenih, povezanost med navedenimi dejavniki ter osvetlitev preučevanega področja še na
praktičnem primeru, smo nalogo razdelili na več delov. Najprej smo v nalogi teoretično
osvetlili ključne pojme pri obravnavanju organizacijske klime in značilne lastnosti, ki vplivajo
na zadovoljstvo zaposlenih ter organizacijsko klimo. V empiričnem delu naloge smo
ugotavljali, kako dimenzije (medosebni odnosi, komunikacije med zaposlenimi, vodenje,
delovne razmere) vplivajo na zadovoljstvo zaposlenih in organizacijsko klimo v podjetju X. V
ta namen smo uporabili strukturiran intervju, ki smo ga izpeljali s sedmimi zaposlenimi v
podjetju X.
Teoretične razlage se z našimi ugotovitvami strinjajo in dopolnjujejo, namreč rezultati so
pokazali,, da so v podjetju X medosebni odnosi, komuniciranje med zaposlenimi in delovne
razmere najpomembnejši dejavniki zadovoljstva zaposlenih in organizacijske klime, zaposleni
pa dajo tem elementom največji poudarek za svoje zadovoljstvo in posledično organizacijsko
klimo.
Rezultati, ki smo jih dobili, so pokazali, da so zaposleni v podjetju X zadovoljni,
organizacijska klima v podjetju X pa je ugodna in zaželena.
Najdeno v: osebi Ključne besede: medosebni odnosi, komunikacija, vodenje, zadovoljstvo zaposlenih, organizacijska klima Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 1572; Prenosov: 68 Celotno besedilo (1,21 MB) |
4. Prostovoljstvo in analiza prostovoljske dejavnosti vodnikov reševalnih psov v SlovenijiMarin Marasovič, 2013 Opis: Prostovoljno delo predstavlja enega od osnovnih odzivov civilne družbe na njene potrebe in
brani interese ogroženih, prikrajšanih, marginaliziranih in izključenih posameznikov in
skupin. Prostovoljno delo opravlja posameznik, v dobro drugih ali v splošno korist, po svoji
svobodni volji in brez pričakovanja plačila ali drugih materialnih koristi zase. V naši
diplomski nalogi smo se osredotočili na analizo prostovoljnega dela vodnikov reševalnih
psov, ki delujejo v okviru sil za zaščito, reševanje in pomoč. S pomočjo analize odgovorov na
naš anketni vprašalnik, ki jih je podalo osemdeset vodnikov, smo orisali temeljne
karakteristike njihovega prostovoljnega udejstvovanja in pokazali, da s svojim trenutnim
položajem niso zadovoljni.
Najdeno v: osebi Ključne besede: prostovoljstvo, solidarnost, logoterapija, vodniki reševalnih psov, reševalne akcije Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 922; Prenosov: 46 Celotno besedilo (1,53 MB) |
5. Komunikacija in reševanje konfliktnih situacij med starši in otroki v družiniTanja Tominec, 2012 Opis: V zadnjem času je za starše pomembno predvsem kakovostno družinsko življenje. Pri tem
imata bistveno vlogo dobra komunikacija in uspešno reševanje konfliktov.
Diplomska naloga opredeljuje družino, pogovore, komunikacijo, konflikte in strategije
reševanja konfliktov. Kvantitativna in kvalitativna raziskava sta pokazali, da je komunikacija
med starši in otroki dobra, da se z mamo in očetom bolje razumejo sinovi kot hčere, da ni
razlik v komunikaciji med starši in otroki iz ruralnega ali mestnega okolja, da na
komunikacijo z mamo vpliva zaupanje staršem, občutek, da me imajo starši radi in počutje
doma. Današnji starši se več pogovarjajo z otroki, vendar menijo, da je pogovorov premalo.
V družinah se pogovarjajo o svojih potrebah, željah, o doživljanju in čustvih. Komunikacija je
raznovrstna in se razlikuje od družine do družine. Konflikti med starši in otroki se pojavljajo
na področju šolanja, socialnih dejavnosti, družinskih odnosov in obveznosti. Načinov za
reševanje konfliktov je veliko, eni so uspešni, drugi ne. Starši in otroci večinoma konflikte
rešujejo konstruktivno, s sklepanjem kompromisov in pogajanjem. Iz ugotovitev so izpeljani
predlogi za uspešno reševanje konfliktnih situacij med starši in otroki v družini. Najdeno v: osebi Ključne besede: družina, komunikacija, pogovori, konflikti, reševanje konfliktov Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 1379; Prenosov: 132 Celotno besedilo (1,37 MB) |
6. Vpliv spletnih socialnih omrežij na medosebne odnose med mladimiTjaša Peršič, 2012 Opis: Predmet diplomske naloge so spletna socialna omrežja in njihov vpliv na medosebne odnose
mladih. Z nalogo smo želeli ugotoviti, ali mladi poznajo in uporabljajo spletna socialna
omrežja, njihove motive za uporabo le-teh, ter kako le-ta vplivajo na njihove medosebne
odnose v resničnem svetu.
Diplomska naloga je sestavljena iz dveh delov. V teoretičnem delu so predstavljeni ključni
pojmi, kot so spletna socialna omrežja, računalniško posredovana komunikacija in medosebni
odnosi. Teoretični del smo zaključili s predstavitvijo nekaterih dosedanjih ugotovitev
raziskav, ki so bile izvedene na področju uporabe interneta med mladimi.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in ključne ugotovitve kvantitativne ter
kvalitativne raziskave. Iz opravljenih raziskav smo prišli do zaključka, da se ugotovitve
empiričnega dela skladajo z ugotovitvami teoretičnega dela. Ugotovili smo, da mladi zelo
dobro poznajo spletna socialna omrežja, saj so skoraj vsi uporabniki spletnih socialnih
omrežij, da jih najpogosteje uporabljajo z namenom preganjanja dolgčasa ter ohranjanja že
vzpostavljenih medosebnih odnosov v resničnem življenju. Vendar, kljub veliki uporabi
spletnih socialnih omrežij, rezultati kvantitativne raziskave kažejo na to, da se današnja
mladina še vedno zaveda, da je osebni stik kvalitetnejši in pristnejši, ker omogoča prave in
pristne medosebne odnose, kar pa spletna socialna omrežja ne morejo omogočiti. Z
opravljeno kvalitativno raziskavo, pa smo prišli do ugotovitve, da spletna socialna omrežja
tako pozitivno kot negativno vplivajo na mladostnikove medosebne odnose, odvisno pa je od
tega, kako jih posameznik uporablja. Najdeno v: osebi Ključne besede: spletna socialna omrežja, mladi, medosebni odnosi, vpliv Objavljeno: 29.07.2021; Ogledov: 2823; Prenosov: 430 Celotno besedilo (765,00 KB) |